Raggmunkar

Skrivet 2010-03-16 @ 21:13:45
Mmm.. Jag har precis gjort raggmunkar som blev över all förväntan.. Supergoda!


Raggmunkar

1 ägg
4 dl mjölk
2 dl mjöl
1 ½ tsk salt
ca 1 kg finriven potatis
2 lagomstora morötter

Blanda smeten först. Rör ihop ägg, mjöl, salt och hälften av mjölken så att mjölet inte klumpar sig. Häll därefter i resten av mjölken. Riv rotfrukterna fint och blanda ner i smeten.
Stek i smör! Jag har stekt mina i mindre stekpannor för at få lagom storlek på dem.
Servera med lingon och av bacon.

Mmmm vilken smaskig lunchlåda jag ska ha i morgon!!

Kommentarer
Postat av: Fia

Lägg av, vad gott!!! Är det ok om jag sniffar på din lunchlåda i morgon?

2010-03-16 @ 22:52:25
URL: http://fiaspixlar.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback