Fika och återbesök på loppis

Skrivet 2010-11-23 @ 20:14:58
Idag har jag fikat med Bella på mitt jobb. Vi var på Ebbas Fik i Helsingborg. Ett ställe där allt är inrett i amerikansk 60-talsstil och även bakverk och mat är detsamma. Jag åt en Cappuccino-kaka med kaffe-frosting. Supergod men jag orkade tyvärr inte äta hela.



Vi tog även en liten tur på stan. Jag provade ett par vinterskor, är i behov av det. Man måste ju förbereda sig inför den kallaste vintern på 1000 år ;) Jag upptäckte dock att skorna som var väldigt fina och sköna inte var fodrade i tårna. Löööönt att göra ett par vinterskor om de är iskalla vid tårna. Är det inte där man vill vara varm när man går i snö??!?!


I morgon ska jag träffa Nina. Vi ska på loppis. Vi var på loppis för någon vecka sen men då kom vi dit 5 min innan de stängde så vi hann inte med så mycket (jag handlade då iofs en vas, fondue-pinnar och en mjölkkanna, haha). Därför ska vi ha typ en timme på oss den här gången. Får väl se hur det går.. Ska bli superskoj i alla fall.


Mitt resultat i vår stegtävling på jobb går inte riktigt som jag hade hoppats. Jag hade som mål att gå över 10.000 steg om dagen och ligger iofs på över 12.000 steg i snitt men när man ser att killen som ligger etta på jobbet har ett snitt på över 36.000 steg om dagen så känner man sig inte så duktig längre, hehe! Men men.. Det är alltid kul att utmana sig själv i alla fall.

Nu väntar en varm pirog med ketchup och några cocktailtomater. Lyxmiddag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback