Heeeeeej!!!!

Skrivet 2011-01-30 @ 14:55:00
Nu när jag har haft ett jäääättelångt upphåll från mitt bloggande så känner jag att jag samlat krafter och kan komma tillbaka igen... Jag kommer därför att skriva några inlägg på en gång för att ta igen lite :)

Igår bjöd jag och D mina föräldrar på middag. Vi åt ångvinkokta blåmusslor med grädde (en ny favoriträtt för mig) och till dessert gjorde jag en chokladparfait som blev riktigt god.



När mina föräldrar åkt hem så kunde jag inte sova så jag började titta på en film som just börjat. Griffin & Phoenix. Jag kände igen filmen och kom på att jag sett den tidigare. En jättefin film som handlar och en man (Dermot Mulroney) som drabbas av cancer och får veta att han inte har lång tid kvar att leva. Han börjar flirta med en kvinna (Amanda Peet) och så blir det inte riktigt som de tänkt sig. Jag kan starkt rekommendera den!! Jag är inte en person som brukar gråta till filmer men i denna filmen har man gråten i halsen väldigt ofta...


Idag har jag och D varit ute i Ålabodarna och gått. Vi hade med oss lite matsäck. Det finns inget bättre än att sitta och äta ute i naturen!


Varm choklad och lussebullar.. Mmm...


Vi hittade även en vikingagrav som låg nere vid vattnet i Ålabodarna. Gången in i graven var bara ca 70x70 cm så vi orkade inte åla oss in där..


Kommentarer
Postat av: Petra

Åh så mysigt ni ser ut att ha det! Och vad kul att du bloggar igen :) Jag vill bli bjuden på musslor när jag kommer hem, hihi. Saknar dig. PUSS

2011-01-30 @ 19:02:11
URL: http://helenaochpetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback