Inget att göra- nähä, då bakar jag!!!

Skrivet 2011-03-10 @ 18:51:10
Jajamensan. När jag inte vet vad jag ska göra så bakar jag alltid.
Idag skulle jag egentligen träffa Carro och laga god mat men hon mådde inte så bra så vi får ta det nästa vecka istället. Så nu har jag precis bakat brownies som var väääldigt lätta att göra. Bara att röra, alltså INTE vispa!
Eftersom jag känner mig extra snäll idag så kommer även receptet här.
(Bilden är tagen med min nya mobil som för övrigt tar väldigt bra bilder)


BROWNIES

Smält 100 g smör. Häll det i en bunke och tillsätt 2 dl socker. Rör om.
Tillsätt 2 ägg och rör så att det blandar sig.
Blanda 1 dl mjöl, ½ tsk bakpulver, 2 tsk vaniljsocker och 3 msk kakao i en skål och häll därefter i det i smeten. Hacka 100 g hasselnötter och häll i bunken.
Häll sedan smeten i en smörsmord ugnsform, 20x30 cm, och grädda i ugnen på 200*C i ca 17 min.

Muuummms!



Kommentarer
Postat av: Line

Åh gud vad gott! :) Mumms!

2011-03-11 @ 11:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback