Spel, mat och barnvakt

Skrivet 2011-03-16 @ 18:30:16
Utekvällen i lördags blev väldigt lyckad. Vi satt hemma hos Kåki först och åt goda pajer och spelade ett nytt spel som jag aldrig sett tidigare. "Vem får sista ordet?" Skitroligt. Det krävs dock att man är överrens om vad som är rimliga svar innan man börja spela.





I måndags träffade jag Nina. Vi två i köket blir alltid väldigt lyckat. Det blev bandpasta med en god sås och fläskfilé till. Vi kollade på En unge i minuten, ett program om förlossningar på nåt sjukhus i Sverige. Det programmet får mig att inte vilja ha barn. Helt allvarligt. Vissa kanske ser det som "vad som komma skall" men jag blir avskräckt. Jag mår så dåligt när jag ser att de lider så mycket.. Stackare!



Igår var jag och D barnvakt till Ida och Elin hela kvällen fram till i morse då deras föräldrar var borta med jobbet så vi sov i Kävlinge. Det gick väldigt bra men man är riktigt trött. Jag har varit uppe sen kl.05:33.
Tur att de har snälla barn!! Det gör det hela värt det :)


I morgon ska jag ut och äta med några från mitt gamla jobb. Ska bli kul. Då blir det lite italiensk mat, i löööve!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback